Feest voor mama (of toch bijna)

Binnenkort is het feest voor alle mama's, dan is het Moederdag. Elke peuter heeft een foto van mama, maar ook een foto die in stukken is geknipt. De peuters maken de foto en kleven hem vast. Zo, mama is gemaakt. Dat hebben ze goed gedaan.











Het maken van een PATROON staat deze week ook in de aandacht. We maken met blokken in een patroon een fotokader voor Jules met zijn mama: blauw - rood - blauw - rood...


Kunnen de peuters de kindjes bij de juiste mama's plaatsen? Indien nodig kunnen ze kijken op de kaart. Ik sta ervan versteld hoe goed dat lukt.





Er worden patroontjes (en torens) gemaakt met de blokken. 


 

 


We maken nogmaals een patroon rond de foto van mama & Jules, deze keer met rode en gele bloemetjes.

 

 

 


Wekelijks turnen de peuters 2x met juf Sarah. Het zijn echte avonturiers in de turnspeeltuin.


 

 

 

 

 




We lezen het verhaal 'Houden van Jules'. Hierin zien we verschillende manieren om 'houden van' te tonen: luisteren naar wat gevraagd wordt, tijd maken voor een spelletje, samen naar de vogels kijken, een kusje, een taart bakken... 


Een hartje is ook een uiting van 'houden van'. De kindjes kunnen een kleurenspel spelen met hartjes, hartjes puzzelen, spelen met hartjes in de ontdekbak, hartjes maken met kinetisch zand.




 

 




























Nadat we met echt materiaal enkele keren een patroon maakten rond de foto van Jules & mama, gaan we proberen een patroon te stempelen met 2 kleuren verf. Dat lukt al behoorlijk goed, mits wat begeleiding van de juf. 

 

  

 

 

 

 

 

Ferre komt wennen in de klas. Na het lange weekend van Hemelvaart start hij in onze peuterklas. Hij speelt alvast mee in de hoeken van de klas. Welkom Ferre.














Met behulp van een hartje oefenen we enkele lichaamsdelen. De dobbelsteen toont ons waar we met het hartje moeten wrijven: arm, hand, been, voet, buik of rug.










Wat is het fijn om zoveel van iemand te kunnen houden.