Omdat we in de boomgaard appels (en peren) plukten (raapten) (en meebrachten naar de klas), werken we in de klas rond thema 'appels en peren'. We gaan buiten nog eens naar een boom kijken voor we op de muziek van Krullenbol een boom (stam en takken) tekenen aan het magneetbord.
In de boom van de klas hangen we appels. Nu hebben we een appelboom.
Er mankeren nog blaadjes aan de takken van de boom. Deze stempelen we met verf en sponsjes.
De appels en peren worden in 2 bakken gesorteerd.
We mogen de appel & peer proeven.
Met een halve appel stempelen we appels in onze geschilderde boom.
Er zijn allerlei spelletjes rond appels en peren.
De peuters schilderen een peer met de dubbelvouwtechniek: ene helft schilderen, dichtvouwen, wrijven, openvouwen en... de hele peer is geschilderd!
Gekleurde pomponnetjes in de juiste appel.
Met bubber (zand dat voelt als foam) appels en peren maken.
We kleuren en kleven een (halve) appel of peer. Goed gedaan!
We nemen de peren uit de bak om er perenmoes van te maken. De peuters snijden de peer in stukjes. Deze gaan in de kookpot, op het vuur (opgelet, niet aankomen!) en dan... smullen maar!
Ondertussen ook zin gekregen in een appel of peer 😋?







































































