Nog meer gaatjes

We gaan nog even verder met thema 'gaatjes'. De juf vertelt het verhaal 'Klop, klop, klop'. Kleine specht oefent om met zijn snavel overal gaatjes te kloppen. Wat zijn dat er veel!


Ook wij gaan gaatjes maken: met een priknaald, ponsen en gaatjesknipper.



 



Manon steekt de bolletjes in de gaatjes en maakt zo een lange ketting.


 


 

 

 

 

Als we legpuzzels omdraaien, zijn er allemaal gaten met andere vormen. Wie kan de puzzels maken?


 

 

 

Op woensdag gaan we met de bus naar de bibliotheek. We doen een korte rondleiding, kiezen een boek en luisteren naar het verhaal 'Klein wit visje' dat juf Elly vertelt.










In de klas lezen we ons meegebracht boek.


 



We zijn al de hele tijd bezig met gaatjes, maar weet je dat we in ons gezicht ook gaatjes hebben? Om te beginnen: neusgaten. 

 


Hierlangs komen de snottebellen, snuiten maar.


Met onze neus ruiken we. We ruiken aan allerlei producten.


 

 



Look😁



We hebben ook een groot gat in onze gezicht: onze mond. Daarmee kunnen we proeven. Mmm...





En dan nog de gaten in onze oren om te horen. We luisteren naar klassieke muziek via de computer, het doorspoelen van toilet, de stofzuiger, maar ook de dwarsfluit van juf Veerle en schudeitjes en tikstokjes waarmee we zelf muziek maken. Handen klappen en voeten stampen maakt ook geluid, al zijn ons voetjes redelijk stil op onze sokken.







Daarna gaat de muziekbak open en ja hoor, de gaatjes in onze oren horen het allemaal.






 

 











Als we de lichtbak aansteken, zien we de gaten die we erop leggen extra goed.






De peuters krijgen de opdracht om de gaatjes te verstoppen onder de blokken. Het eindigt in een heus kasteel op de lichtbak.















De flesjes die al gevuld zijn met zelf geknipte snippers worden aangevuld met maïs, rietjes, stukjes pijpenrager en parels. Fier nemen de peuters hun flesje mee naar huis.


  

 

Wat hebben we veel plezier beleefd rond het begrip 'gaatje'.